نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

کتاب حسین در اندیشه مسیحیت

کتاب امام حسین

کتاب امام حسین

معرفی کتاب / کتاب «حسین در اندیشه مسیحی» به ‌نام اصلی «الحسین فی‌الفکر المسیحی» تاکنون به ۱۷ زبان ترجمه شده و در ۵ دانشگاه نیز برای دوره‌های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مورد تایید قرار گرفته است.
او همچنین کتاب «زینب صرخه اکملت مسیره» با نام فارسی «زینب فریاد فرمند» را تالیف کرده و در سالهای اخیر به‌خاطر توجه یک غیرمسلمان نسبت به اهل‌بیت(ع) چند بار به ایران سفر کرده و مراسم رونمایی دو کتاب او در تهران برگزار شده است.
این محقق و پژوهشگر مسیحی که به‌ گفته خود ۲۳ سال برای نوشتن کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» و ۱۳ سال برای کتاب« زینب فریاد فرمند» راجع به شخصیت حضرت زینب(س) وقت گذاشته است.
«آنتوان بارا» مکتب تشیع را بالاترین درجه عشق الهی معرفی می‌کند و امام حسین(ع) را نه‌فقط متعلق به شیعه یا مسلمانان بلکه متعلق به همه جهانیان می‌داند و او را با عبارت «حسین گوهر ادیان» معرفی می‌کند.
آنتوان بارا می‌گوید: معتقدم اگر دین اسلام توسط حضرت محمد(ص) به وجود آمد و با امام حسین(ع) استمرار یافت، نهضت عاشورا نیز با امام حسین(ع) به وجود آمد و با حضرت زینب(س) استمرار یافت. امام حسین(ع) در نهضت و قیام عاشورا می‌توانست افراد دیگری را با خود همراه بکند اما حضرت زینب(س) را با خود همراه کرد چون آن شایستگی را در ایشان مشاهده کرده بود. در قصر یزید و قصر دارالاماره و ابن‌زیاد این حضرت زینب(س) بود که توانست آن آتش وجد و اشتیاق را همچنان فروزنده نگاه دارد. این نهضت برای این ادامه پیدا کرد چون یزید می‌خواست که تمام فرزندان پسر را از بین ببرد و به همین دلیل فکری برای حضرت زینب(س) نکرده بود، بنابراین حضرت زینب(س) از این فرصت استفاده کرد و توانست پیام‌رسان واقعه کربلا باشد.
ِآنتوان بارا هفت بار به زیارت کربلا رفته است.

خروج از نسخه موبایل