نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک (MetaMask)

کیف پول متامسک (MetaMask) نمونه‌ای از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که بر بستر اتریوم فعالیت داشته و از بیش از یک ملیون کاربر برخوردار است. از مزایای اصلی این کیف پول برخورداری از نسخه‌های آیفون (iOS) و اندروید (APK) و همچنین افزونه مرورگر کروم و فایرفاکس است.

کیف پول رمزارز متامسک تنها از توکن‌های بر بستر اتریوم (ERC-20، ERC-721 و غیره) نظیر ETH, EOS ،Maker ،DAI و LINK پشتیبانی می‌کند. البته ذخیره بیت‌کوین هم در این کیف پول امکانپذیر بوده ولی لازم است در قالب‌های خاص مثل WBTC باشد.

مزایای کیف پول متامسک
متن باز: کلیه کدهای متامسک آنلاین بوده و دسترسی به آن‌ها رایگان است. از آنجاکه نرم‌افزار والت متن باز می‌تواند توسط جامعه نقد و بروزرسانی شود، کیف پول متامسک نیز امکان بهبود مستمر را دارد.
تنظیمات HD: تنظیمات HD یا همان سلسله مراتبی، به کاربران کمک می‌کند تا از حساب‌های خود پشتیبان تهیه کنند. کیف پول MetaMask نیز این کار را با ارائه لیستی از کلمات به کاربران به نام عبارات بازیابی انجام می‌دهد. از عبارات بازیابی می‌توان برای ریست کردن اطلاعات اکانت کاربری گمشده استفاده کرد.
رابط کاربری ساده: پس از نصب این کیف پول، استفاده و کار با آن بسیار راحت و آسان است. تمامی ویژگی‌های کیف پول MetaMask به صورت واضح و شفافی ارائه می‌شوند، بنابراین ارسال و دریافت ارز دیجیتال حتی برای تازه‌کاران نیز آسان است.
ذخیره‌سازی داخلی کلید: برخلاف برخی عرضه‌کنندگان کیف‌ پول که کلیدهای خصوصی را روی سرورهای خود ذخیره می‌کنند، کلیدهای کیف پول متاماسک تنها روی مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند، نه هر گونه سرور از راه دوری. این موضوع باعث می‌شود که کاربران، کنترل بیشتری روی کلیدهای عمومی و خصوصی خود داشته باشند.
انجمن: متامسک، بخش مهمی از جامعه و انجمن اتریوم به شمار می‌رود. این کیف پول بیشتر از یک میلیون کاربر فعال و ۴۰ هزار فالورر در توییتر دارد.
معایب کیف پول متامسک
آنلاین بودن و خطر هک
در زمان استفاده از یک کیف پول دیجیتال باید به اینترنت متصل شوید و همین مسئله کیف پول و دارایی‌های شما را در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است زمانی کیف پول خود را از حالت قفل خارج کنید که قصد استفاده از آن را دارید.

خروج از نسخه موبایل