نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

کیف پول کاغذی بیت‌کوین

کیف پول کاغذی بیت‌کوین

کیف پول کاغذی بیت‌کوین همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. همانطور که اشاره شد این روش یکی از بهترین راهکارها برای نگهداری طولانی مدت بیت‌کوین است، به‌شرطی که بتوانید از کلید خصوصی چاپ شده بر روی کاغذ به‌خوبی مراقبت کنید.

با این روش، به‌معنای کلید خصوصی دارایی شما تنها در دستان خودتان خواهد بود و کسی به آن دسترسی نخواهد داشت.

ساخت کیف پول‌های کاغذی از دو طریق انجام می‌شود. هم خودتان می‌هوانید کلید خصوصی یا کلمات بازیابی را روی کاغذ چاپ کنید و هم وب‌سایت‌هایی برای این کار وجود دارند.

تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید و متوجه آن باشید این است که اگر از یک وب‌سایت برای ساخت کیف پول کاغذی استفاده می‌کنید، حتماً از اعتبار آنها مطمئن شوید چراکه توسعه‌دهندگان اینگونه سایت‌ها به‌راحتی می‌توانند به دارایی کاربران خود دسترسی پیدا کنند.
کیف پول کاغذی بیت‌کوین
برای ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین می‌توانید از طریق وب‌سایت Bitaddress.org اقدام کنید. این وب‌سایت متن‌باز است و برای ساخت کیف پول کاغذی نیاز به اینترنت ندارد.

در این روش برای دریافت بیت‌کوین فقط کافی است که آدرس خود را به فرستنده داده و برای خرج‌کردن بیت‌کوین‌های موجود در کیف پول کاغذیتان هم باید کلید خصوصی خود را در یکی از نرم‌افزارهای معتبر کیف پول بیت‌کوین مثل کیف پول الکتروم (Electrum) که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت وارد کنید و یا با استفاده از کیف پول‌های موبایلی مثل مای‌سلیوم (Mycelum)، کیوآر کد (QR) آن را اسکن کنید.

مزایای کیف پول کاغذی بیت‌کوین
امنیت و حریم خصوصی کامل
مناسب برای سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت بیت‌کوین
معایب کیف پول کاغذی بیت‌کوین
خطر از بین رفتن و یا مفقود شدن کاغذ کلیدهای خصوصی در طول زمان
برای استفاده روزمره مناسب نیست

خروج از نسخه موبایل