نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش فتوشاپ / کار با ابزارهای فتوشاپ

آموزش فتوشاپ

طریقه فعال کردن پنل ابزار در فتوشاپ
ابزار Zoom در پنل ابزارها سمت چپ فتوشاپ قرار دارد. اما اگر پنل ابزارها در فتوشاپ برای‌تان فعال نیست نگران نباشید، از بالای فتوشاپ روی منوی Window کلیک کرده و سپس گزینه tools را انتخاب کنید تا پنل ابزارها در فتوشاپ‌تان فعال شود.

انتخاب ابزار زوم (Zoom) در فتوشاپ
برای انتخاب ابزار زوم در قسمت پنل ابزارها موس را روی ذره‌بین پایین پنل نگه دارید، می‌توانید پیش‌نمایش از کاری که ابزار انجام می‌دهد و هم کلید میانبر زوم را ‌بینید.

با انتخاب ابزار زوم روی هر قسمتی از عکس یا پروژه کلیک کنید به‌راحتی می‌توانید قسمت مورد نظر را با هر بار کلیک کردن، بزرگ یا زوم کنید.

طریقه زوم‌بک کردن در فتوشاپ
زمانی که ابزار زوم فعال است، از منوی تنظیمات در بالای صفحه فتوشاپ ذره‌بینی که علامت منفی داخلش است را انتخاب کرده و روی عکس کلیک کنید تا زوم‌بک انجام شود.

اما روش دیگری نیز برای انجام سریع‌تر زوم‌بک در فتوشاپ وجود دارد، زمانی که روی عکس یا پروژه زوم کرده‌اید و علامت زوم فعال است می‌توانید با نگه داشتن کلید Alt روی صفحه کلید زوم‌بک به صورت موقت فعال نموده و زوم‌بک انجام دهید.

فیت اسکرین (Fit screen) کردن پروژه در فتوشاپ
اگر نیاز دارید که پروژه‌تان را در فتوشاپ به حالت Fit screen تبدیل کنید باید گزینه زوم فعال باشد و سپس از منوی تنظیمات بالای صفحه فتوشاپ روی گزینه Fit screen کلیک کنید تا پروژه در حالت فیت قرار گیرد.

نکته‌ای که وجود دارد اگر پروژه‌تان در فتوشاپ عمودی باشد، از سمت بالا و پایین در صفحه فتوشاپ فیت می‌شود. ولی اگر پروژه افقی باشد، در محیط فتوشاپ از سمت راست و چپ فیت می‌شود.

زوم پروژه به درصد (٪) در فتوشاپ
در ویدیوی کار با ابزارهای فتوشاپ آموزش زوم به درصد را هم یاد می‌گیرید. فتوشاپ در گزینه زوم امکان زوم به درصد را هم به کاربر می‌دهد، به این طریق که از منوی تنظیمات زوم؛ در گزینه ۱۰۰ درصد می‌توانید عدد یا درصد موردنظر را تایپ کرده و پروژه را به عدد دلخواه بزرگ یا کوچک کنید تا کیفیت را خوب ببینید.

فیل اسکرین (Fill Screen) پروژه در فتوشاپ
آخرین گزینه‌ای که در تنظیمات زوم فتوشاپ قرار گرفته است Fill screen است. با انتخاب گزینه Fill Screen عکس یا پروژه کل محدوده پیش نمایش را از سمت چپ و راست پُر می‌کند.

برای برگشت به حالت کامل پروژه یا Fit screen روی گزینه Fit Screen کلیک کنید پروژه در حالت کامل قرار می‌گیرد. البته با استفاده از کلید میانبر هم می‌توانید به حالت Fit برگردید، با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+0 می‌توانید به حالت Fit screen برگردید.

خروج از نسخه موبایل