نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش فتوشاپ / آموزش کار با ابزار Hand tool

آموزش فتوشاپ


برای جابجایی روی عکس یا پروژه نیاز دارید تا ابزار Hand tool را فعال کنید. برای فعال کردن ابزار دست یا Hand tool باید از منوی ابزارها در سمت چپ فتوشاپ روی آیکون دست کلیک کنید. می‌توانید از کلید میانبر H روی صفحه کلید نیز برای فعال کردن Hand tool استفاده کنید.

با استفاده از ابزار دست می‌توانید روی عکس یا پروژه کلیک کرده و جابجا شوید و همه جزئیات را ببینید و قسمت‌های که نیاز به تغییر نور، ادیت یا تغییرهای دیگری دارند را انجام دهید.

کلیدهای میانبر ابزار Hand tool
ابزار دست یا Hand tool یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارها در فتوشاپ است و به همین دلیل ما در آموزش‌های مقدماتی و رایگان فتوشاپ از ابزارهای مهم شروع به آموزش به علاقمندان کرده‌ایم. از آنجایی که ابزار دست هم بسیار مهم است فتوشاپ بزرگترین دکمه را روی صفحه کلید به ابزار دست اختصاص داده است، یعنی کلید Space یا فاصله. اگر در حال استفاده از ابزار دیگری مانند تایپ، براش یا هر ابزار دیگری هستید کافیست کلید Space روی صفحه کلید را فشار دهید تا به صورت موقت نشانگر موس تبدیل به ابزار دست ‌شود و جابجایی روی پروژه را انجام دهید.

کلید میانبر طلایی برای ابزار Hand tool
اگر کلید میانبر H روی صفحه کلید را نگه دارید به صورت موقت ابزار دست برای‌تان فعال می‌شود دقت داشته باشید که باید کلید H را نگه دارید و رها نکنید. شاید فکر کنید که با نگه داشتن کلید Space هم ابزار دست به صورت موقت فعال می‌شد. بله درست است اما تفاوتی بسیار اساسی بین این دو روش وجود دارد. اگر کلید Space را نگه دارید با استفاده از کلیک کردن می‌توانید روی عکس یا پروژه جابجا شوید. اما اگر کلید H را نگه دارید و کلیک کنید حالت کلی و دورنمایی از پروژه را می‌بینید و همچنین اطراف نشانگر دست مربعی‌ای فعال می‌شود، که اگر کلیک یا H را رها کنید در همان مربع یا قاب اطراف Hand tool بزرگنمایی انجام می‌شود. روی هر قسمتی از پروژه را که خواستید بزرگ کنید، با استفاده از نگه داشتن کلید H روی صفحه کلید و کلیک کردن بزرگنمایی را با سرعت بالاتری انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل