نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

افزایش جوایز جشنواره خوارزمی به یک میلیارد تومان

جوایز جشنواره خوارزمی

جوایز جشنواره خوارزمی

اخبار علمی و پژوهشی / ارزش جوایز جشنواره خوارزمی به یک میلیارد تومان افزایش یافت
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در مورد جوایز جشنواره خوارزمی با بیان اینکه ارزش جوایز این جشنواره به یک میلیارد تومان رسیده است، گفت: طرح‌های دریافتی داخل کشور جشنواره خوارزمی ۱۰۰ درصد و طرح‌های خارج از کشور ۲۰۹ درصد افزایش داشته و از ۲۷ کشور به این جشنواره طرح ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن زمانیان در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، به تغییر ساختار و جوایز جشنواره خوارزمی اشاره کرد و گفت: جوایز جشنواره خوارزمی با گرنت به یک میلیارد تومان رسیده است.

زمانیان در مورد میزان طرح‌های دریافتی جشنواره خوارزمی گفت: طرح‌های دریافتی داخل کشور ۱۰۰ درصد و طرح‌های خارج از کشور ۲۰۹ درصد افزایش داشته و از ۲۷ کشور به این جشنواره طرح ارسال شده است.

وی با اعلام این که شورای حکیمان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تشکیل شده است، گفت: در این شورا آینده پژوهش‌های صنعتی کشور تا سال ۲۰۵۰ را احصا کردیم. دنیا در حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی، کوانتوم، کمبود آب، هوافضا و … در حال سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به راه‌اندازی دو پژوهشکده نیازمحور «شیمی دارویی» و «پژوهشکده اکتشاف و فراوری فلزات استراتژیک» در این سازمان اشاره کرد و گفت: ابزار و مقدمات این دو پژوهشکده نیازمحور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ابزار و مقدمات آن فراهم شده که به زودی رسماً راه اندازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی پژوهشکده شیمی دارویی تولید داروهای خاص است و برای اولین‌بار ما تولید داروی هپارین که پیش از این وارداتی بوده است را در این پژوهشکده داشتیم.

زمانیان با اشاره به خام‌فروشی عناصر استراتژیک گفت: برای جلوگیری از این موضوع در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی شده است.

وی در مورد راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: این پارک علم و فناوری مجوز شورای گسترش را اخذ کرده و راه‌اندازی شده است. در قدم اول تفاهم‌نامه‌ای با شهر آفتاب امضا شده است و بیش از ۲۷ هزار مترمربع ساختمان مدرن آماده است که در خدمت پارک علم و فناوری قرار بگیرد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایان اظهار کرد: در هفته آینده ۳۰ شرکتی که ظرفیت بین‌المللی دارند، در پردیس شهر آفتاب مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: ما دو حوزه گرافن و سوخت پاک هیدروژن را از بین روندهای پژوهشی دنیا انتخاب کردیم تا بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

زمانیان به کاربرد سوخت پاک هیدروژن در کاهش گرمایش اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف در حوزه سوخت پاک هیدروژنی سرمایه‌گذاری گسترده کرده‌اند و در این زمینه کشوری برنده است که ذخایر هیدروکربنی دارد. بر همین اساس ما مرکز ملی سوخت هیدروژن را در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی کرده و معاونت پژوهشی وزارت قرارداد منعقد کردیم.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پایان با بیان اینکه آینده صنعت دنیا به دست گرافن است، گفت: ۱۷۰ مرکز پژوهشی در ۲۳ کشور از ۲۰۱۷ شروع به مطالعه روی گرافن کرده‌اند. در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مرکز ملی گرافن راه‌اندازی شده است.

خروج از نسخه موبایل