نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

امیدواری قطر به نتیجه بخش بودن مذاکرات برجام در دوحه

برجام

وزارت خارجه قطر دیروز در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دوحه برای احیای توافق هسته‌ای نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.
وزارت خارجه قطر در بیانیه خود آورده است: ما از میزبانی مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران در دوحه برای احیای توافق هسته‌ای استقبال می‌کنیم.
وزارت امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دوحه به نتایج مثبتی در راستای حمایت از امنیت و ثبات منطقه منجر شود. در همین ارتباط، دوحه آماده مهیا کردن فضایی است که به موفقیت مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران کمک کند.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران بمنظور شرکت در این مذاکرات دیروز وارد دوحه شد.
سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد سفر رئیس هیات مذاکره‌کننده کشورمان گفت: در چارچوب توافقات انجام شده در سفر جوزف بورل، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به تهران مبنی بر ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران سه شنبه عازم دوحه خواهد شد.
براساس اظهارات وزیر خارجه کشورمان آنچه که برای تهران اهمیت دارد، انتفاع اقتصادی از برجام است و هر آنچه که به نفع ایران از توافق را تحت شعاع قرار بدهد، از منظر تهران غیرقابل قبول خواهد بود.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا درامور ایران نیز برای دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها به قطر رفته است.
وزیر امور خارجه ایران نیز در نشست خبری مشترک با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ابراز امیداوری کرد که دور جدید گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها با واقع بینی آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق منجر شود.
این دور از مذاکرات برخلاف دوره‌های قبل که در وین برگزار شد، با موافقت ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می‌شود. شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا مذاکرات در دوحه در چند دور برگزار خواهد شد.
مذاکرات وین پس از ماه‌ها گفتگوهای فشرده، اسفند سال گذشته متوقف شده بود.

خروج از نسخه موبایل