نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

حجت الاسلام رفیعی: آمار طلاق در شهرهای بزرگ نگران کننده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : همشهری آنلاین: روحانی برجسته و کارشناس علوم دینی گفت: بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و همچنین کاهش ارزش تحکیم بنیان خانواده در جامعه امروز معضلی اساسی است و باید فکری برای رفع این معضل کرد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی روز یکشنبه در همایش سبک زندگی اسلامی در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه افزود: میلیون ها جوان مجرد در کشور وجود دارد که از سن ازدواج عبور کرده اند که نشان دهنده بی توجهی به موضوع مهم ازدواج است.

وی اضافه کرد: باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود و فرهنگ ازدواج آسان که همواره موفق نیز بوده است، در جامعه روز به روز ارتقا یابد.

کارشناس علوم دینی ادامه داد: افزایش آمار طلاق در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ نیز نگران کننده است که باید برای این امر فکری کرد.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مهمترین نتیجه بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و افزایش طلاق، پیری جمعیت است که مشکلات ثانویه ای را برای کشور به دنبال دارد.

وی افزود: سیاست کاهش فرزندآوری در دهه های گذشته، سیاست غلطی بود که اجرایی شد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه ما در حال حاضر، اظهار محبت بین زوجین و زن و شوهر است که در تعالیم دینی نیز به آن اشاره شده و با دیدگاه توقع بالای زن و شوهر در برخی خانواده های امروزی تناسب ندارد.

کارشناس علوم دینی ادامه داد: مردها باید در کنار وسعت مالی، اخلاق خوب و حسنه و همچنین غیرت خانوادگی را در دستور کار خود قرار دهند.

خروج از نسخه موبایل