نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

سخنگوی اقتصادی دولت و علت افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ

قیمت مرغ

پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir)  مهر: سخنگوی اقتصادی دولت گفت: تحولات منطقه، علت نوسان نرخ ارز از جمله در ایران بود و به‌زودی ثبات به بازار ارز بازخواهد گشت.

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری اظهار کرد: هدف‌گذاری دولت سیزدهم این بوده که بتواند با ایجاد سیاست‌های ثبات اقتصاد کلان به کاهش سرعت موتور‌های خلق تورم در اقتصاد کمک کند.

خاندوزی در مورد افزایش قیمت مرغ، گفت: مساله مربوط به گوشت مرغ و گوشت قرمز جزو نقاط مهم سفره مردم است و نوسانات زیادی هم در یکی دو سال گذشته در آن رخ داده، مورد تاکید ویژه دولت بوده است؛ چند جلسه هم در دولت برگزار شد. دستورات لازم هم از سوی رئیس جمهور داده شد.

خاندوزی اضافه کرد: به جهت کاهش جوجه‌ریزی در مهر ماه شاهد افزایش قیمت بودیم که با راهکار‌هایی اعم از داخلی و خارجی شاهد بهبود بازار هستیم.
سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی ۱۵۰ میلیون جوجه‌ریزی در دی ماه است که با این سیاست به سرعت در ماه بعد و ماه‌های آینده شاهد بهبود بازار خواهیم بود.

وزیر اقتصاد گفت: همچنین تأمین ارز لازم برای واردات نهاده‌های تولیدی مثل کنجاله و ذرت در دست پی‌گیری ویژه است. کشتی‌ها هم به سرعت در حال تخلیه محموله‌ها هستند و هیچ کشتی معطلی در لنگرگاه‌های کشور در حوزه دام و طیور وجود ندارد.

خاندوزی تصریح کرد: نه‌تن‌ها برای افزایش قیمتی که ماه قبل رخ داد، بلکه برای چشم‌انداز شب عید و ماه رمضان نیز تدابیر لازم از سوی وزارت جهاد در حال انجام است.

خروج از نسخه موبایل