نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

سیل جان ۷۶ نفر را گرفت

سیلاب سیل حوادث

سیلاب سیل حوادث

اخبار حوادث / تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیلاب اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.
مهدی ولی پور، ضمن اشاره به سیلاب شب سه‎شنبه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با سیلی که سه‎شنبه شب در این استان داشتیم در کل ۲۵ استان کشور درگیر سیلاب شدند.
وی افزود: تا به این لحظه مجموع نقاط درگیر ما در شهرستان‌ها، روستاها و محورهای مواصلاتی ۱۶۶۹ نقطه است که سازمان هلال احمر مشغول خدمت رسانی است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بیشترین حضور نیروهای ما در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، تهران، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس است. این استان‌ها بیشترین بارش را طی روز دوشنبه داشتند.
ولی پور ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر در شرایط مختلف از خطراتی که آنها را تهدید می‌کرد نجات داده شدند و به نقاط امن منتقل شدند. همچنین بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ اسکان اضطراری داشتیم.
وی افزود: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در سطح کشور از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر بهره بردند. همچنین درحال حاضر ۱۵۰۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر، نجاتگر و کادر درحال خدمت امدادی هستند.
۷۶ جانباخته و امدادرسانی به ۶۱ هزار نفر درپی سیل
محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده، گفت:‌ در جریان این سفر با استاندار و دیگر مسئولان و مقامات محلی نیز دیدار و گفت‌وگوهایی انجام شد و آخرین وضعیت امدادرسانی در این استان ارائه شد. بنا شد تا طبق دستور ریاست محترم جمهوری به سرعت نسبت به جبران خسارات و حمایت از آسیب‌دیدگان اقدام شود.
وی همچنین درباره آمار جانباختگان سیل در کشور افزود:‌ شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی، ۷۶ نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و بررسی اولیه حاکی از مرگ آنها در پی سیل است و تحقیقات ثانویه و تکمیلی نیز درحال انجام است. همچنین ۱۶ نفر نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.
امدادرسانی به بیش از ۶۱ هزار نفر در سیل
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به تشریح آخرین وضعیت خدمات ارائه شده ازسوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت:‌ از ابتدای مردادماه تا کنون ۶۵۰۰ امدادگر در ۱۵۰۰ تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در ۲۵ استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت‌ها ۱۲۰۰ دستگاه خودرو و ۱۵ فروند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
مهدی ولیپور با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، افزود:‌ ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آنها ازسوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

خروج از نسخه موبایل