نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

صهیونیست‌ها و توطئه جدید

اسرائیل صهیونیسم

اسرائیل صهیونیسم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت : شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از شبکه‌های اسرائیلی گزارش داد رژیم صهیونیستی سامانه‌های راداری در بحرین و امارات نصب کرده است. هدف، مقابله با فعالیت‌های موشکی ایران اعلام شده ولی گسترش سلطه اطلاعاتی امنیتی صهیونیست‌ها هدف اصلی است.
این خبر، فقط بخشی از اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه را بازگو می‌کند. این رژیم، طی دو سال گذشته که معاهده عادی‌سازی روابط با بحرین و امارات را امضا کرده، اقدامات زیادی برای تکمیل سلطه اطلاعاتی خود بر منطقه خلیج فارس به عمل آورده که بسیاری از آنها مکتوم مانده‌اند. این اقدامات در چارچوب تلاش برای اجرائی کردن دقیق طرحی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آخرین سال ریاست ‌جمهوری خود به سران کشورهای عربی ارائه کرد. ترامپ، طرح عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی را با دو هدف ارائه کرده بود؛ یکی خریدن فرصت برای صهیونیست‌ها جهت تحکیم پایه‌های قدرت خود در منطقه و دیگری کامل کردن طرح ضد ایرانی فشار حداکثری به منظور وادار ساختن مسئولین ایران به تسلیم شدن در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا. او هرچند توانست توطئه «عادی ‌سازی» را به اجرا درآورد، ولی چون در انتخابات ریاست ‌جمهوری از رقیب دموکرات خود «جو بایدن» شکست خورد، نتوانست این توطئه را تکمیل کند و فشار حداکثری به ایران را به نقطه دلخواه خود برساند.
ناکامی ترامپ در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا همانطور که سران رژیم صهیونیستی بارها گفته‌اند یک ناکامی برای این رژیم هم بود ولی صهیونیست‌ها با نفوذی که در لایه‌های مختلف حکومتی آمریکا دارند توانستند اهداف توطئه «عادی ‌سازی» را دنبال کنند و در سه کشور بحرین، امارات و مراکش آنها را به اجرا درآورند و عربستان سعودی را نیز هرچند بطور رسمی ولی عملاً با این توطئه همراه کنند. از این مجموعه، بر روی بحرین و امارات به دلیل اینکه زمینه‌های بیشتری برای تامین اهداف صهیونیست‌ها دارند، تمرکز بیشتری صورت گرفت. رژیم صهیونیستی از فرصت به دست آمده، حداکثر بهره‌برداری را برای تقویت سلطه نظامی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و بازرگانی خود در منطقه خلیج فارس به عمل آورده و همچنان در حال گسترش آنست که نصب سامانه‌های راداری، یکی از این موارد است.
جنایات و تخریب‌هائی که رژیم صهیونیستی طی دو سال اخیر در کشورمان مرتکب شده، نشان‌دهنده بهره‌مندی این رژیم از امکاناتی است که در منطقه خلیج فارس از رهگذر عادی‌ سازی روابط با بحرین و امارات در اختیار گرفته است. صهیونیست‌ها بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که این روزها چگونگی تعامل با آن از موضوعات مهم کشور ما شده، سلطه دارند و همانطور که رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته «آژانس، اسیر صهیونیست‌هاست.» بنابراین، ما موظف هستیم علاوه بر مراقبت‌های شدید امنیتی در داخل، برای جلوگیری از نفوذ اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی از طریق حضور این رژیم در منطقه نیز اقدامات موثری داشته باشیم. صهیونیست‌ها، علاوه بر مرزهای جنوبی، در مرزهای غربی، شمال غرب و شمال و شرق کشورمان نیز پایگاه‌های متعددی دارند. روابط آنها با اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه و افغانستان به آنها برای اهداف شومشان علیه جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کند. ما باید با ایجاد تحولی بنیادین در سیاست منطقه‌ای کشورمان، این خطر در حال گسترش را رفع و در مواردی نیز دفع کنیم. فرصت زیادی نداریم و مسئولان نظام باید برای این موضوع اولویت قائل شوند.

خروج از نسخه موبایل