نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی


در کوران حوادث گوناگون جهان که شامل جنگ در همسایگی اروپا، ادامه بیماری پرخطر کرونا و جنگ گندم در بسیاری از نقاط جهان است، سرزمین اشغالی فلسطین نیز اکنون روزهای حساسی را پشت‌ سر می‌گذارد.
از حدود دو ماه قبل، مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شدت گرفته و در این مدت، چندین نفر توسط دژخیمان این رژیم به خاک و خون کشیده شدند که دو نفر از آنها خبرنگاران زن فلسطینی بودند. این وقایع، شرایط را در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها بحرانی کرد بطوری که تعدادی از سران رژیم صهیونیستی سخن از قرار گرفتن این رژیم در لبه پرتگاه و فروپاشی آن به میان آوردند.
نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است اوضاع بسیار آشفته است و اسرائیل با خطر فروپاشی روبرو شده.
این سخن نفتالی بنت را می‌توان نوعی تلاش تبلیغاتی وی برای ایجاد نگرانی در مردم و کسب حمایت آنان برای نجات دولت از خطر سقوط خودش دانست. این، یک ترفند است که معمولاً دولت‌ها برای جلب توجه مردم و زمین زدن رقیب در کارزارهای سیاسی و تبلیغاتی بکار می‌برند و نفتالی بنت نیز که اکنون کابینه لرزانی دارد و نگران سقوط است به چنین ترفندی متوسل شده است هرچند ممکن است این سخن او حاوی واقعیت‌های موجود در لایه‌های پنهان و آشکار رژیم اشغالگر صهیونیستی هم باشد.
در کنار این سخن بنت، نمی‌توان از آنچه رئیس اسبق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) گفته به آسانی گذشت. تامیر پاردو، از چند دستگی موجود در اسرائیل ابراز نگرانی کرد و با تکیه بر همین واقعیت گفته این وضعیت، اسرائیل را در لبه پرتگاه قرار داده است. وی نفرت متقابل ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین را یک خطر بزرگ دانست و گفت در حالی که دشمنان ما منتظر ساعت صفر نابودی ما هستند، ما به کشوری تکه‌پاره تبدیل شده‌ایم.
آنچه رئیس اسبق موساد گفته، یک ابراز نگرانی واقعی است که بحرانی بودن وضعیت رژیم صهیونیستی را به روشنی نشان می‌دهد. این سخن تامیر پاردو، یادآور پیش‌بینی بعضی افراد است که با تحقیق درباره تاریخ اسرائیل و براساس محاسبات برگرفته از آیات قرآن، گفته و نوشته‌اند این رژیم براساس شواهد و قرائن در اواسط سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی سقوط خواهد کرد. این پیش‌بینی در کتابی با نام «۱۴۰۱ سال سقوط اسرائیل» منتشر شده است.
اکنون درصدد تایید این پیش‌بینی و تاکید بر فروپاشی رژیم صهیونیستی در ماه‌های آینده نیستیم، ولی با توجه به حوادث اخیر و سخنان دو تن از سران رژیم صهیونیستی که در این مقاله آورده‌ایم، می‌توان گفت این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. اینکه فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، چیزی است که نمی‌توان با قاطعیت درباره آن سخن گفت ولی نشانه‌های شروع زوال این رژیم را نیز نمی‌توان انکار کرد.
غده سرطانی اسرائیل، در ۷۵ سال گذشته همواره منطقه خاورمیانه را به آشوب کشیده و مشکلات زیادی برای ملت فلسطین و سایر ملت‌های منطقه به وجود آورده است. در سال‌های اخیر، با اجرای طرح «عادی‌سازی» روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، خطر این رژیم بیشتر شده بطوری که نفوذ عناصر اطلاعاتی صهیونیست در ارکان حکومتی تعدادی از کشورهای منطقه، امنیت تمام کشورها و ملت‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است. برای مقابله با این خطر، لازم است تلاش‌های مرتبط با مبارزه علیه رژیم صهیونیستی افزایش یابد تا به نتیجه عملی برسد.
اخبار مربوط به پیدا شدن نشانه‌های قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط نباید دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را از ادامه مبارزه علیه این رژیم غاصب و اشغالگر غافل کند. شرایط کنونی ایجاب می‌کند از فرصت به وجود آمده حداکثر بهره‌برداری به عمل آید و با شناسائی حفره‌های امنیتی و نقاط آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی به مدد طرح‌های هوشمندانه و تجمیع نیروها و امکانات ملت‌های مسلمان، ضربات کاری و موثری به این رژیم وارد شود که به ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از منطقه منجر گردد.

خروج از نسخه موبایل