نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

قرص ژاپنی علیه کووید با کاهش ۴۵ درصدی عوارض بلندمدت کرونا

قرص ژاپنی علیه کووید و کرونا

قرص ژاپنی علیه کووید و کرونا

اخبار پزشکی/ شرکت داروسازی ژاپنی و تولیدکننده قرص ضد ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد: آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد که با استفاده از این دارو خطر بروز عوارض “بلندمدت” کووید تقریبا به نصف می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه ژاپن‌تایمز، این شرکت داروسازی موسوم به “شیونوگی” نتایج مرحله نهایی آزمایش این داروی ضد ویروسی را روز چهارشنبه در کنفرانسی در آمریکا منتشر کرد.

گفته می‌شود داروی “اِنسیترِلویر” که در ژاپن با نام تجاری “زوکووا” شناخته می‌شود، دوره بهبود علائم کووید-۱۹ از جمله تب را یک روز کوتاه می‌کند.

شیونوگی تاکید می‌کند که این آزمایش همچنین ۳۳ درصد کاهش در خطر بروز عوارض عصبی از قبیل اختلال در تمرکز و فکر کردن، کاهش حافظه و بی‌خوابی را نشان‌ می‌دهد.
در ژاپن مجوز استفاده اضطراری از زوکووا در ماه نوامبر به عنوان اولین داروی خوراکی صادر شد که می‌تواند مورد استفاده بیماران ۱۲ سال به بالا که خطر بروز علائم حاد در آنان کم است، قرار گیرد.

متخصصان این شرکت می‌گویند: نتایج نشان می‌دهد که استفاده از این دارو باعث کاهش ۴۵ درصد از ریسک مربوطه شد.

شیونوگی همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۸۰۰ نفر در این آزمایش شرکت کردند. این شرکت می‌گوید آزمایش‌های بعدی برای تایید بیشتر این اثرات یک سال ادامه خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل