نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ماجرای جنجالی مسمومیت ۴۰ معتکف در شاهرود

مسمومیت در اعتکاف

مسمومیت در اعتکاف

پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir)  ۴۰ نفر از معتکفان در یکی از روستاهای میامی و نیز کلاته خیج شاهرود دچار گازگرفتگی شدند.

دادستان شاهرود به ماجرای گاز گرفتگی جمعی از معتکفان شهر کلاته خیج ورود کرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری شاهرود، سیدحسن میرکمالی، دادستان شاهرود دستور ویژه پیگیری و رفع هرگونه نارضایتی معتکفان را صادر کرد.

میرکمالی در این خصوص گفت: لازم است روسای سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف شهرستان شاهرود شخصاً در همه مساجدی که مراسم اعتکاف را برگزار می‌نمایند حاضر و تمامی مشکلات روزه‌داران گرامی را رفع کنند.

او افزود: کارشناسان آتش‌نشان شاهرود در حال عیب یابی و رفع هرگونه نشتی احتمالی گاز در تمامی مساجد مذکور هستند و از هر گونه آسیب به معتکفان جلوگیری خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود اضافه کرد: این امیدواری را به خانواده‌های معتکفان می‌دهیم که این مراسم در نهایت شکوه و بدون هر گونه آسیب برگزار شود.

روز گذشته ۳۱ نفر از معکتفان در روستای فرومد شهرستان میامی دچار گاز گرفتگی شدند حادثه مشابهی برای ۹ بانوی دیگر در کلاته خیج شاهرود نیز رخ داد.

برخورد دستگاه قضایی با مقصران حادثه گازگرفتگی اعتکاف استان سمنان

دادگستری کل استان سمنان از ورود دستگاه قضایی به حادثه گاز گرفتگی معتکفان در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، در پی گاز گرفتگی تعدادی از معتکفان مناطق فرومد و کلاته خیج از توابع حوزه‌های قضائی میامی و بسطام رئیس کل دادگستری استان سمنان طی تماس تلفنی، مسئولان مربوطه را مکلف کرد تا با ورود قانونی علت وقوع این حوادث را بررسی و از تکرار این قبیل سوانح جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: تعدادی از معتکفان در مساجد صاحب‌الزمان‌(ع) روستای فرومد و جامع شهر کلاته خیج دچار گازگرفتگی شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمد جعفر عبدالهی تصریح کرد: مسئولان قضائی میامی و بسطام مکلف شدند تا با بازدید از محل، علت وقوع این حادثه را پیگیری کنند.

او تاکید کرد: دادستان‌های عمومی و انقلاب و رؤسای دادگاه‌های عمومی بخش سراسر استان موظف هستند ایمنی اماکن برگزاری مراسم اعتکاف را پیگیری کرده و ضرورت حفظ ایمنی معتکفان را مورد توجه قرار دهند. رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با مقصرین این حادثه برابر موازین قانونی برخورد خواهد شد.

روز پنج بهمن ماه، تعدادی از معتکفان در مساجد صاحب‌الزمان‌(عج) و جامع مناطق فرومد و کلاته خیج دچار گازگرفتگی شدند که مجموعاً به سرعت ۱۹ نفر که دارای شرایط نامطلوب بودند با کمک اهالی و به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند و درحال درمان هستند و حال عمومی بقیه مسموم‌شدگان رضایت‌بخش است.

منبع: مهر

خروج از نسخه موبایل