نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

مهلت ثبت‌نام ترمیم معدل برای پشت کنکوری‌ها

امتحان امتحان نهایی دانش آموزان

امتحان امتحان نهایی دانش آموزان

اخبار آموزشی / رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ بیان کرد و گفت: مهلت ثبت‌نام در امتحانات جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا پایان فروردین ماه درنظر گرفته شده است.

محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت نام کنند اما به این نکته توجه داشته باشند که هر متقاضی صرفاً یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک بار ترمیم نمره برای هر درس است.

وی افزود: نمرات ایجاد سابقه و ترمیم صرفاً به عنوان سابقه تحصیلی اعتبار خواهد داشت و در کارنامه تحصیلی داوطلبان منظور نمی‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به موجب مصوبات سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به متقاضیانی که قبل از این مصوبه از فرصت ترمیم ( مصوبه سال ۱۳۹۴ شورای عالی آموزش و پرورش) استفاده کرده‌ بودند، اجازه داده شده است یک‌بار دیگر نمرات امتحانات نهایی دروس مورد نظر خود را ترمیم کنند، گفت: در ترمیم نمره، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می‌شود.

چه کسانی مشمول ایجاد سابقه تحصیلی هستند؟

به گزارش ایسنا، در بخشنامه‌ نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دروس نهایی دوره دوم متوسطه که آذرماه سال گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی افراد ذیل هستند:

این افراد برای ایجاد سابقه باید دروس نهایی را براساس جداول ۱ تا ۱۲ انتخاب و در امتحان مربوط شرکت کنند.

اعلام مشمولان ترمیم نمره

اشخاص ذیل نیز مشمولان ترمیم نمره هستند و می توانند از این امکان استفاده کنند:

نحوه ثبت‌نام در آزمون‌ها برای متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

همچنین در اطلاعیه روز ۱۴ فروردین وزارت آموزش و پرورش آمده است که متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره، از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ جهت انتخاب دروس مورد نظر و شرکت در آزمون نهایی و دریافت کردن برگ انتخاب واحد (درس)، به شرح زیر اقدام کنند:

خروج از نسخه موبایل