نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور:کارد به استخوان رسیده در تیم اقتصادی خانه تکانی کنید

مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد

مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد

اخبار اقتصادی / نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست در تیم اقتصادی و بودجه ای کشور خانه تکانی اساسی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، مجتبی بخشی پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۸ بهمن) مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه اجمالی به وضعیت اقتصادی کشور متوجه می شویم که تورم، گرانی افسارگسیخته، بیکاری، رها شدن قیمت خودرها، افزایش اقلام خوراکی و… کارد را به استخوان رسانده و به شدت قدرت خرید مردم پایین آمده است که این خود نمونه بارزی برای اثبات ناتوانی و ناکارآمدی و بی برنامگی مسئولان بودجه ای و اقتصادی دولت است.

وی افزود: با وجود این تیم اقتصادی نه تنها گرهی از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور باز نخواهد شد بلکه خود این تیم از عوامل به وجود آمدن مشکلات و شرایط موجود می باشد. آقای رئیس جمهور! با این تیم نمی توان بارقه ای از امید در دل مردم و اقتصاد کشور ایجاد کرد، لذا تا دیر نشده و کمر مردم زیر بار فشار تورم شکسته نشده، در تیم اقتصادی و بودجه ای کشور خانه تکانی اساسی ایجاد کنید.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: از تجربه، توان و ظرفیت بالای نخبگان اقتصادی کشور در سمت‌ های مدیریتی و اتاق های فکر بهره گرفته و توانایی های غیر قابل انکار بخش خصوصی را نادیده نگیرید. همچنین فعال تر نمودن حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه را در اولویت قرار دهید تا بلکه با چنین تدابیری کشور را از وضعیت غیر قابل تحمل کنونی خارج نمایید.

بخشی ‌پور اظهار کرد: در حوزه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل عدم استفاده از مدیران توانمند، مجرب، مسئولیت پذیر و متخصص، شرکت ملی پتروشیمی به یکی از ضعیف‌ ترین و بی برنامه ترین مجموعه های وزارت نفت تبدیل شده و متاسفانه نه تنها پروژه های این شرکت پیشرفت نداشته، بلکه روز به روز در حال پسرفت و تعطیل شدن تدریجی آنها هستیم. لذا با توجه به جایگاه این شرکت در عرصه بین المللی، از وزیر نفت مصرانه می‌ خواهم در این زمینه تجدید نظر نماید در غیر این صورت، مجلس بدون هیچ گونه اغماضی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد نمود .

وی در عین حال خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برخی با تمسک به نهاد وقف که یکی از اصیل ترین نهادها در شریعت اسلامی است، در پی چنگ ‌اندازی به بخش عظیمی از سرمایه کشاورزان در بسیاری از روستاهای استان کرمانشاه از جمله در شهرستان اسلام آبادغرب هستند.

بخشی‌پور بیان کرد: این روستاییان زحمت کش و پرتلاش به مدت حداقل دو قرن است که صاحب این زمین‌ ها بوده و افرادی که امروزه ادعای وراثت املاک مذکور را دارند، حداقل در سه نسل گذشته حتی یک وجب از این اراضی را در تصرف خود نداشته اند. به یقین، این افراد با پنهان شدن در پشت نهاد ریشه دار و اسلامی وقف، بر آن هستند تا اقدام خود را قانونی جلوه دهند و از هرگونه اعمال مالکیت کشاورزان جلوگیری نمایند، لذا از نهادهای مرتبط با این موضوع می خواهم که در این زمینه ورود کرده و از اجحاف بیشتر در حق کشاورزان که نقشی عمده در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند، ممانعت نمایند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس یادآور شد: اما در کنار انتقاد بحق از مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی مسئولین این بخش از دولت، جا دارد از بخش های دیگری که در عرصه خدمات رسانی و تلاش برای توسعه زیرساخت ها و کاهش آلام مردم به خوبی درخشیده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

خروج از نسخه موبایل