نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پاسخ بازارهای مالی به اخبار مثبت از مذاکرات برجامی

برجام

مذاکرات برجام

؛
مقالات برجام / همزمان با انتشار اخباری از افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای توافق برجام، بازارهای طلا و ارز در داخل کشور نیز بیش از گذشته تحت تاثیر این اخبار قرار گرفته بطوریکه قیمت دلار در پایان هفته گذشته در کف قیمتی سه ماه اخیر و روبه نزول قرار گرفته و بازار طلا و سکه نیز دیگر آنچنان برای خریداران جذابیت ندارد.
بازار ارز که از ابتدای هفته گذشته جوی آرام را سپری می‌کرد و شاهد کاهش قیمت‌ها بود در آخرین روز هفته نیز در فضایی با ثبات، چشم‌انتظار خبرهای جدید سیاسی بود.
قیمت دلار در روز پنجشنبه به میانه کانال ۲۹ هزار تومان رسید و عملاً رکورد کف قیمت دلار طی ۳ ماه گذشته ثبت شد؛ در ۹۰ روز گذشته دلار در قیمت‌های بالای ۳۰ هزار تومان در نوسان بود ولی طی روزهای اخیر با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، دلار توانست به کانال ۲۹ هزار تومانی بازگردد.
خبرهای جدید از مذاکرات و فضای آرام بازار ارز به همراه افزایش عرضه توانست زمینه کاهش قیمت ارز را هموار کند تا جایی که طبق اعلام دبیر کانون صرافان می‌توانیم در صورت ادامه همین روند، بزودی شاهد سقوط قیمت دلار در کانال ۲۸ هزار تومان هم باشیم.
کارشناسان ارزی می‌گویند: شرایط فشار فروش قابل توجهی در بازار حکم‌فرما است و تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت تقویت سیگنال‌های سیاسی منفی و در نتیجه آن جلوگیری از کاهش قیمت ارز بی‌نتیجه مانده است.
کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان، به تشریح وضعیت بازار ارز پرداخت و گفت: جو بازار بسیار آرام‌ است و‌ عموما حساسیت نسبت به معاملات در‌بازار ارز کاهش یافته است.
او با تاکید براینکه در بازار ارز دیگر خبری از رفتارهای هیجانی نیست و اصطلاحاً دیگر کسی از بازار ارز سراغ نمی‌گیرد، گفت: در بازار نه خریداری هست و‌ نه فروشنده؛ همه نسبت به بازار ارز بی‌تفاوت شدند. می‌توان گفت که این روزها اکثرا تماشاچی بازار شدند. به گفته سلطانی زاده قیمت دلار در بازار غیررسمی در محدوده ۲۹۷۰۰ تومان و در بازار توافقی در کانال ۲۸ هزار تومان در نوسان است.
در بازار طلا و سکه نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۶۵۰ تومان بود. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رفت.
هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۲ دلار بود.

خروج از نسخه موبایل