نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش تصویری نرم افزار Word /تغییر فونت کلمات انگلیسی

آموزش ورد مایکروسافت

آموزش ورد مایکروسافت

تغییر فونت متن لاتین در نوشته های فارسی برای کسانی که می خواهند مطلب یا مقاله ای تایپ کنند گاهی با اشکالاتی همراه است. آنچه ما در این پست برای شما به اشتراک می گذاریم آموزش سه روش آسان برای تغییر فونت حروف انگلیسی در متن فارسی در نرم افزار word است.

روش اول :تغییر فونت کلمات انگلیسی در Word 2007

۱- برای این کار ابتدا متنی که احتیاج به ویرایش دارد را انتخاب و یا با کلیدهای ctrl+A تمام متن را انتخاب کنید.

۲- سپس کلید های ctrl+D را فشار دهید تا پنجره‌ای مطابق شکل زیر باز شود.

۳- در این پنجره می توانید فونت و اندازه متن لاتین و فارسی را در بخش ها مشخص شده در شکل مشخص کنید. برای تعیین حالت فونت (Bold یا Italic و…) نیز می‌توانید حالت مورد نظر را از قسمت Font Style انتخاب کنید. اندازه آن را نیز در قسمت size می‌توانید مشخص کنید. با انتخاب گزینه  ok تغییرات به بخش انتخاب شده اعمال می شود.

روش دوم : تغییر فونت کلمات انگلیسی در نسخه های بالاتر از ۲۰۰۷

۱- ابتدا روی یک قسمتی از انگلیسی‌ها کلیک کنید و از روی صفحه کلید دکمه‌های ترکیبی Ctrl+H رو بزنید.
۲- داخل فیلد Find what کلیک کنید و از پایین صفحه دکمه‌ی No Formatting رو بزنید. داخل فیلد Replace With کلیک کنید و از پایین صفحه دکمه‌ی No Formatting رو بزنید. 

۳- حال داخل فیلد Find what کلیک کنید. و از پایین صفحه روی دکمه‌ی Format کلیک کنید و گزینه‌ی … Language رو انتخاب کنید و زبان انگلیسی رو انتخاب کنید.

۴- بعد داخل فیلد Replace With کلیک کنید و دوباره از پایین صفحه روی Format کلیک کنید و … Font رو انتخاب کنید و فونت Times New Roman رو انتخاب کنید.

۵- سپس روی Replace All کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه. در این روش هم مانند روش قبلی خیلی کارهای دیگه میشه انجام داد از جمله bold یا italic کردن یا تغییر رنگ نوشته ها یا تغییر سایز آنها و… .

روش سوم : تغییر فونت حروف انگلیسی در متن فارسی

حتماً تاکنون برای شما پیش آمده که وقتی مشغول تایپ متن فارسی هستید لازم می شود یک یا چند کلمه انگلیسی را هم تایپ کنید ، یا یک پاراگراف در سند به دلیل اهمیت باید ابتدا بزرگ نوشته شود و سپس Bold شود . اینکار باعث خوانایی بیشتر متون می شود . شما می توانید در هنگام نوشتن یا بعد از اینکه اسناد را به صورت کامل تایپ کردید کلید Shift را از روی صفحه کلید پایین نگه دارید و کلمه، جمله یا پاراگراف را با حروف بزرگ ، کلمه اول بزرگ یا برعکس تایپ کنید اما این روش زمانبر می باشد. بهترین راه استفاده از Shortcut می باشد. برای اینکار ابتدا قسمتی از متن که میخواهید آن را تغییر دهید را انتخاب نمایید . سپس دکمه ی Shift+F3 را بزنید. در این مرحله مشاهده خواهید کرد که به سرعت کوچکی و بزرگی حروف در Word تغییر خواهد کرد. با هر بار فشردن کلیدهای Shift+F3 کلمه، اندازه جمله یا پاراگراف تغییر می کند، به متون زیر دقت کنید:

HELLO

 hello

Hello

خروج از نسخه موبایل