نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش فتوشاپ / خروجی عکس درفتوشاپ

آموزش فتوشاپ

یکی از قابلیت های بسیار مهمی که فتوشاپ دارد این است که فایل های خروجی بسیار متنوعی می تواند برای شما فراهم کند. این تنوع در فایل خروجی باعث می شود تا نیاز مخاطب از هر نوعی که باشد برطرف شود. در این جا چند مورد از معروف ترین خروجی عکس ها را مورد برررسی قرار می دهیم. اگر چه تعداد اصلی فایل های خروجی بسیار بیشتر از این چیزهایی هستند که مورد بررسی قرار می دهیم.

پسوند PSD


این فرمت، مخصوص نرم افزار فتوشاپ است و اگر فیلم آموزش فتوشاپ را دیده باشید تقریبا هیچ نرم افزار دیگری امکان ساپورت این نوع از فرمت را ندارد. فرمت psd مخفف Photoshop Document است و فایل های تصویری را به صورت لایه باز ذخیره می کنند. منظور از ذخیره کردن به صورت لایه باز این است که بعدها شما می توانید این فایل را مجددا در فتوشاپ باز کرده و تغییرات خود را بر روی آن لحاظ کنید. ممکن است ایجاد یک پروژه از شما ساعت ها وقت گرفته باشد و بخواهید بعدها مجددا از آن استفاده کنید. داشتن یک فایل با فرمت PSD به شما این امکان را می دهد و مجبور به طراحی از صفر نیستید و فقط المان هایی که مورد نیازتان است را تغییر می دهید.

پسوند GIF


یکی دیگر از پسوندهایی که بسیار مورد استفاده است، پسوند GIF است که به راحتی در وب می توانید آن را به صورت یک تصویر متحرک، انتشار دهید. این نوع از تصاویر دارای حجم بسیار کمی هستند که به راحتی می توانند در وب سایت مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به آنکه باید حجم فایل هایی که در سایت انتشار می دهید، بسیار کم باشد تا در سرعت تاثیری نگذارد. اما ایرادی که این نوع از تصاویر دارند، این است که فقط ۲۵۶ رنگ را ساپورت می کنند.

فرمت jpeg


پر استفاده ترین فرمتی که در فضای اینترنت مورد استفاده است، همین فرمت jpeg است. دلیل استفاده بالا از این فرمت این است که حجم بسیار پایینی دارد و برای آپلود و انتقال اصلا نگران طولانی بودن آن و همچنین اذیت کاربر نیستید. اکثر فایل هایی که در فتوشاپ خروجی گرفته می شود و انتشار پیدا می کند، از همین فرمت هستند.

خروج از نسخه موبایل