نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش فتوشاپ / پنل هیستوری فتوشاپ

آموزش فتوشاپ

پنل هیستوری فتوشاپ
در مرحله اول باید پنل هیستوری فتوشاپ را فعال کنید. برای فعال کردن پنل History روی منوی Window کلیک کرده و گزینه History را فعال کنید. بعد از فعال کردن پنجره‌ای به نام پنجره History در صفحه نمایش‌تان ظاهر می‌شود. ممکن است زمانی که پنجره هیستوری را باز می‌کنید هیچ مرحله‌ای در آن ثبت نشده باشد ولی به محض اینکه با ابزارهای مختلف کاری روی پروژه یا عکس انجام دهید مراحل در پنجره History ضبط و نمایش داده می‌شوند.

ارتباط کلیدهای Ctrl+Z با پنل هیستوری
زمانی که پنجره history فتوشاپ فعال است با هر بار زدن کلیدهای Ctrl+Z یکی از مراحل انجام کار غیرفعال می‌شود و مرحله قبل‌تر به صورت هایلایت نمایش داده می‌شود. و با هر بار زدن کلیدهای Ctrl+Shift+Z مراحل به سمت جلو حرکت می‌کند و مرحله بعدی فعال می‌شود.

بازگشت به چند مرحله عقب‌تر در فتوشاپ
اگر نیاز داشته باشید که به یکباره چند مرحله به عقب برگردید می‌توانید از پنل هیستوری فتوشاپ استفاده کنید. به این صورت که بخواهید به هر مرحله‌ای از فتوشاپ بروید و تغییرات را ببینید کافیست از پنل history روی مرحله موردنظر کلیک کنید. می‌توانید با کلیک روی آخرین مرحله همه تغییرات را ببیند یا با کلیک روی مرحله اول همه مراحلی که انجام داده بودید را غیرفعال کنید و فقط مرحله اول را بینید.

دو نکته مهم در استفاده از پنل History در فتوشاپ
نکته اول: زمانی که به مرحله موردنظر در history فتوشاپ برگشتید به محض اینکه ادیت جدیدی روی پروژه انجام دهید مراحل یا ادیت‌های قبلی حذف می‌شوند و دسترسی به مراحل قبلی را ندارید. پس هنگام استفاده از پنل هیستوری به نکته اول بسیار دقت کنید تا پروژه‌تان آسیب نبیند.
نکته دوم: تا زمانی که پروژه‌تان در فتوشاپ باز است و ادیت انجام می‌دهید مراحل انجام کار در پنل هیستوری (History) ذخیره می‌گردد و هنگامی که برنامه فتوشاپ را ببندید هیستوری کارتان حذف می‌شود.
با استفاده از پنل هیستوری فتوشاپ می‌توانید مراحل قبل و بعد طراحی‌تان را مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل