نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

احمد مسعود: طالبان افغانستان را به عصر حجر برگرداند

حکومت طالبان افغانستان

حکومت طالبان افغانستان

صفحه جهان: نخستین سالگرد قتل فهیم دشتی، سخنگوی سابق جبهه مقاومت ملی، در دانشگاه تورنتو کانادا برگزار شد
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در سخنانی به صورت آنلاین در مراسم نخستین سالگرد کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی سابق جبهه مقاومت ملی، که در دانشگاه تورنتو کانادا برگزار شد، گفت که از نظر او، سلطه طالبان بر افغانستان این کشور را به عصر حجر برگردانده است.
مسعود گفت: «وقتی من و فهیم دشتی باهم در مورد اوضاع افغانستان صحبت می‌کردیم، پیش‌بینی می‌کردیم که شرایط جوری شود که گویی افغانستان به عصر حجر بازگشته است.»وی تاکید کرد حذف زنان از جامعه افغانستان، محرومیت از تحصیل، منزوی شدن افغانستان، فروپاشی دولت و بقیه فجایعی که اکنون در افغانستان درحال وقوع‌اند، از پیش، قابل پیش‌بینی بودند.
احمد مسعود: با دست خالی با طالبان می‌جنگیم
احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان همچنین در گفتگویی با روزنامه ایندین اکسپرس گفت مردم آماده‌اند علیه طالبان بایستند و برای آزادی مبارزه کنند اما به حمایت نیاز دارند. به گفته او مهم‌ترین چیز، حمایت سیاسی و تدارکات است. او توضیح داده که جبهه مقاومت کمبود تخصص، نیروی انسانی و سرباز ندارد، اما کمبود تدارکات دارد.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان وی گفته است هیچ دولتی تاکنون از جبهه مقاومت ملی افغانستان حمایت نکرده و این جبهه با حمایت مردمی در برابر طالبان مبارزه می‌کند.او در توضیح وضعیت نبردها گفت: “ما از یک طرف، یک گروه تروریستی داریم که توسط برخی از کشورهای مورد حمایت تروریست‌ها حمایت می‌شود و ازسوی دیگر، ما میهن‌پرستان دموکراتیک، میانه‌رو و واقعی افغانستان را داریم که برای کشور خود علیه تروریسم بین‌المللی با دست خالی می‌جنگند.”
احمد مسعود گفته است این جبهه از هر کشوری که بخواهد به آنها کمک کند، کمک خواهد پذیرفت. او تاکید کرده که طالبان از گروه‌های تروریستی بین‌المللی حمایت می‌شوند و بر مردم این کشور ستم می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل