نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

معرفی کتاب چگونه در ۲۰ ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟

چگونه در ۲۰ ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟

چگونه در ۲۰ ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟

معرفی کتاب / کتاب «چگونه در ۲۰ ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟» با عنوان انگلیسی «The First ۲۰ Hours» اثر معلم تجاری مستقل، فعال آموزش‌وپرورش، جاش کافمن است که اولین بار سال ۲۰۱۳ منتشر و توسط پیام بهرام پور به فارسی برگردانده شد.

داشتن ذهنیت رشد، نتایج مثبتی را به همراه دارد؛ طرز فکر رشد یعنی باور داشته باشید که با تمرین و پشتکار، مهارت‌ها و توانایی‌های شما رشد خواهند کرد. درحالی‌که یک طرز فکر ثابت فرض می‌کند که مهارت‌ها و توانایی‌ها ذاتی هستند و نمی‌توان آن‌ها را آموخت.

چند لحظه وقت بگذارید و به این فکر کنید که می‌خواهید چند کار را یاد بگیرید. در لیست شما چیست؟ چه چیزی شما را از شروع کار جدید باز می‌دارد؟ آیا نگران زمان و تلاشی هستید که برای به دست آوردن مهارت‌های جدید لازم است؟ تنها چیزی که شما را عقب نگه می‌دارد، زمان و تلاش است. اگر بتوان اصول اولیه هر مهارت جدیدی را در ۲۰ ساعت یا کمتر یاد گرفت چه؟

تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۰ هزار ساعت طول می‌کشد تا یک مهارت جدید برای تسلط پیدا کنید و در این دنیای بی‌وقفه، چه کسی چنین زمانی دارد؟ بدتر از آن، ساعات اولیه تمرین برای یک چیز جدید همیشه ناامیدکننده‌ترین است. به همین دلیل است که یادگیری نحوه‌ی صحبت کردن به یک زبان جدید، نواختن ساز، ضربه زدن به توپ گلف یا گرفتن عکس‌های حرفه‌ای دشوار و تماشای تلویزیون یا وبگردی بسیار ساده‌تر است.

جاش کافمن یک روش سیستماتیک برای کسب مهارت سریع ارائه می‌دهد که چگونه هر مهارت جدیدی را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید. روش او به شما نشان می‌دهد که چگونه مهارت‌های پیچیده را راحت‌تر یاد گرفته، تمرین سازنده و موثر را به حداکثر برسانید و موانع یادگیری رایج را حذف کنید. او همچنین یک روش بسیار ساده و آسان برای اطمینان از اینکه تلاش‌های کسب مهارت شما تا حد امکان مؤثر است، ارائه می‌کند.

درواقع کافمن بیان می‌کند که بسیاری از مهارت‌ها را می‌توان با ۲۰ ساعت تلاش متمرکز و استراتژیک تا حد کافی آموخت و اگر نمی‌خواهید حداقل ۲۰ ساعت برای یک مهارت سرمایه‌گذاری کنید، مهارت دیگری را انتخاب کنید! سه فصل از نه فصل این کتاب شامل مفاهیم اساسی کسب مهارت سریع بوده و بقیه‌ی فصول، تجربه‌ی شخصی نویسنده در کسب شش مهارت یوگا، برنامه‌نویسی، تایپ سریع، بازی Go، نواختن یوکلل و موج‌سواری است.

ده اصل کسب مهارت سریع عبارت‌اند از:

– یک پروژه دوست‌داشتنی انتخاب کنید.

– انرژی خود را در یک زمان روی یک مهارت متمرکز کنید.

– سطح عملکرد هدف خود را مشخص کنید.

– مهارت را به مهارت‌های فرعی تجزیه کنید.

– ابزارهای حیاتی را به دست آورید.

– موانع تمرین را از بین ببرید.

– زمانی را برای تمرین اختصاص دهید.

– حلقه‌های بازخورد سریع ایجاد کنید.

– با ساعت در فواصل کوتاه تمرین کنید.

– بر کمیت و سرعت تاکید کنید.

یکی و تنها یک مهارت جدید را که می‌خواهید به دست آورید، انتخاب کرده و تمام تمرکز و انرژی اضافی خود را برای کسب آن مهارت بگذارید و مهارت‌های دیگر را موقتا متوقف کنید.

در قسمتی از کتاب «چگونه در ۲۰ ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟» می‌خوانیم:

«این کارها را در دبیرستان با دانشگاه یاد نگرفتم. هرچند دوره‌ی لیسانسم را در رشته‌ی سیستم‌های اطلاعات کسب‌وکار گذراندم ولی تقریبا هیچ نقطه‌ی مشترکی بین آموزش دانشگاهی و کارهای روزمره‌ی من وجود ندارد. من با روش سعی و خطا مهارت برنامه‌نویسی وب را کسب کردم. هر وقت با شیوه یا ابزار جدیدی آشنا می‌شدم که قابلیت بهبود و به سایت با کم کردن حجم کاری‌ام را داشت، آزمایشش می‌کردم. بعد از مدت طولانی مهارت‌هایم بیش‌تر شدند. روش بی‌قاعده‌ی من برای کسب مهارت‌های توسعه‌ی وب جواب داد: با این مهارت‌ها صاحب شغل شدم و امروز با انتشار اطلاعات در اینترنت کسب درآمد می‌کنم. از یک نظریه هدفم رسیدم. از طرف دیگر، همه‌چیز را خودم تجربه کردم. اگر از یک روش نظام‌مند برای این مهارت‌ها استفاده کنید، می‌توانید خیلی زودتر از پانزده سال به سطح توانایی من در این مهارت‌ها برسید.»

خروج از نسخه موبایل