نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

معرفی کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

معرفی کتاب / کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» با عنوان انگلیسی «Think and Grow Rich» اثر یکی از موفق‌ترین مولف‌های خودیاری، ناپلئون هیل است که اولین بار سال ۱۹۳۷ منتشر شد. ناپلئون هیل سال ۱۸۸۳ در ویرجینیا متولد شد و سال ۱۹۷۰ پس از یک حرفه‌ی طولانی و موفق به‌عنوان مدرس، نویسنده و مشاور رهبران تجارت درگذشت. ناپلئون هیل در مورد طرز فکر میلیونرها و میلیاردرها تحقیق کرد و نوشتن در این مسیر برای او بیست تا بیست‌وپنج سال طول کشید.

درواقع ناپلئون هیل کتابی نوشت که امروزه بسیاری از متخصصان مشاغل هنوز هم آن را یکی از مهم‌ترین و انگیزشی‌ترین کتاب‌ها می‌دانند. تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نسخه از این شاهکار در سراسر جهان به فروش رسیده و استانداردی را برای تفکر انگیزشی امروز تعیین می‌کند. هیل در این اثر در مورد ارزش پایداری، تلاش‌های مداوم و شناخت فرصت‌ها صحبت می‌کند.

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» در دوران رکود بزرگ منتشر شد و اگر افرادی که در آن زمان رنج می‌بردند این کتاب را خوانده بودند، ممکن بود زندگی آن‌ها بهتر شود. این یک کتاب درسی و راهنمای گام‌به‌گام و آموزش برای دستیابی به موفقیت است که در درجه‌ی اول از سیزده قدم برای رسیدن به موفقیت تشکیل شده است که جزو فصل‌های اصلی هستند. علاوه بر این، برخی از فصل‌ها شامل داستان‌هایی درباره‌ی کاربرد این اصول است.

هر شخص با ترس و شک به‌عنوان موانعی برای دستیابی به موفقیت سروکار دارد و این کتاب در مورد چگونگی مقابله با شکست و احساساتی که باعث تسلیم شدن شخص می‌شود هم‌صحبت می‌کند. افرادی که می‌خواهند به رویاهای مالی خود دست یابند باید این کتاب را بخوانند.

درواقع این کتاب در مورد سیزده اصل است که می‌تواند روند طرز فکر افراد را تغییر دهد که با استفاده از این سیزده مرحله، می‌توان متوجه تغییرات مثبت شد. نویسنده در مورد افراد موفق مانند توماس ادیسون، هنری فورد، اندرو کارنگی و سایر میلیونرها از نسل خود و داستان‌های آن‌ها برای الهام بخشیدن به خوانندگان خود می‌نویسد.

این کتاب سعی می‌کند توضیح دهد که چرا برخی از افراد ثروت زیادی را جمع می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر نتوانسته‌اند. او بیان می‌کند که هر موفقیت و ثروتی با یک ایده آغاز می‌شود. موفقیت به‌ندرت به‌سرعت اتفاق می‌افتد و شما اغلب باید قبل از لذت بردن از موفقیت، چندین شکست را تحمل کنید. بیش از ۵۰۰ نفر از موفق‌ترین افرادی که در این کشور تاکنون شناخته هستند، به هیل گفتند که بزرگ‌ترین موفقیت آن‌ها فقط یک‌قدم فراتر از نقطه‌ای بوده که در آن شکست از آن‌ها پیشی گرفته است.

یک هدف خوب تعریف شده و یک آرزوی سرسخت داشته باشید؛ شما برای موفقیت، باید یک هدف کاملا تعریف شده داشته، دقیقا بدانید که چه می‌خواهید و تمایل سرسختی برای داشتن آن داشته باشید. همه‌ی کسانی که مایل به ثروتمند شدن هستند باید در نظر داشته باشند که بزرگ‌ترین آسمان‌خراش‌ها، مبتکرترین اختراعات، همه در ابتدا با رویای افراد آغاز شدند.

این کتاب یک شاهکار است و تمام نکات موجود در این کتاب باید با جزئیات بسیار زیادی در نظر گرفته شود؛ این کتاب بینش خوبی در مورد آنچه باعث می‌شود فرد به سرافرازی برسد، جنبه‌های مخفی بسیاری از موقعیت‌های تجاری و مالی را ارائه می‌دهد.

ناپلئون با برخی از موفق‌ترین کارآفرینان روزگار خود مصاحبه کرد تا دریابد که راز ثروتمند شدن و به دست آوردن آنچه در زندگی می‌خواهید، چیست. نویسنده ادعا می‌کند که بزرگان مانند توماس ادیسون این راز را تایید کرده‌اند. نکات آورده شده در این کتاب به شما کمک می‌کند هم در تجارت و هم در زندگی روزمره موفق باشید.

در قسمتی از کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» می‌خوانیم:

«قبل از آنکه به این اصول بپردازیم می‌گوییم که این حق شماست که پیام مهمی را بشنوید. وقتی ثروت به‌سوی شما جاری می‌شود، حرکتی بس سریع دارد، با تنعم همراه است، آن‌گونه که تعجب می‌کنید که در این چند سال کجا پنهان بوده است. بدانید که این موضوع مهمی است. این را هم بدانید که ثروت نصیب کسانی می‌شود که سخت کوشند و از مداومت لازم برخوردارند. وقتی اندیشیدن را شروع می‌کنید و ثروتمند می‌شوید درمی‌یابید که ثروت با یک حالت ذهنی آغاز می‌شود، باید هدف مشخصی داشته باشید. باید به ذهنیت مثبت برسید. من ۲۵ سال بررسی کردم تا بدانم که چگونه ثروتمندان ثروتمند می‌شوند. دقیق شوید و به محض احاطه بر اصول این فلسفه، بکوشید که این اصول را به کار برید.»

خروج از نسخه موبایل