نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ممنوعیت حضور دختران افغان در مدارس

دختران افغان طالبان تحصیل

دختران افغان طالبان تحصیل

اخبار سیاسی / سازمان ملل: ممنوعیت حضور دختران افغان در مدارس شرم‌آور است سازمان ملل بار دیگر از طالبان خواست ممنوعیت حضور دختران را در مدارس افغانستان لغو کند.
یک سال از محرومیت دختران بالاتر از کلاس ششم از دسترسی به مدرسه و آموزش در افغانستان، گذشت؛ سالی که دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان آن را «غم‌انگیز و شرم آور» توصیف کرده است.
به گزارش فرانس۲۴، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن غم‌انگیز و شرم‌آور خواندن ممنوعیت حضور دختران دبیرستانی در مدرسه، در یک سالگی این اقدام طالبان، از این گروه خواست مدارس دخترانه را بازگشایی کند.هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از یک میلیون دختر نوجوان در سراسر کشور از تحصیل محروم شده‌اند.
این نهاد با اشاره به پیامدهای محرومیت دختران از آموزش گفته است که این کار خطر به حاشیه راندن، خشونت، استثمار و سوءاستفاده از دختران را افزایش می‌دهد و ناقض اساسی‌ترین حقوق آنها است.
یوناما محرومیت دختران از آموزش را بخشی از سیاست‌های گسترده‌تر و تبعیض آمیز طالبان علیه زنان و دختران دانسته است و افزوده که آنها این سیاست‌ها را پس از تسلط بر افغانستان روی دست گرفته‌اند.

خروج از نسخه موبایل