نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

نحوه تغییر ساختار پاورپوینت به صورت یکجا

پاورپوینت

پیش از هر چیز و در ابتدای کار فایل ارائه پاورپوینت خود را باز کنید. احتمالا این فایل ساختار و فرمتینگ خاصی دارد که قصد دارید آن را تغییر دهید. در این مطلب با یک مثال کار می‌کنیم به همین علت به تصاویر و مطالب زیر به خوبی دقت کنید:

در مثال یاد شده با ساختار زیر رو به رو هستیم:

            – سرتیتر‌ها: Gill Sans MT
            – بدنه: Gill Sans MT

وقتی آماده اعمال تغییر روی فرمتینگ یا ساختار شدید، گزینه Slide Master را از گروه Master Views انتخاب کنید. این گروه در تب View در دسترس قرار گرفته است.

اولین اسلاید فرزند به صورت پیش فرض انتخاب شده است. مطمئن باشید که اسلاید مادر که در بالای آن قرار گرفته است، انتخاب می‌کنید. در غیر این صورت تغییراتی که در ادامه اعمال می‌کنیم روی همه اسلاید‌ها اعمال نخواهد شد.

اگر قصد دارید تم جدیدی برای ارائه خود انتخاب کنید از همینجا اقدام کنید. Themes را از گروه Edit Theme انتخاب کنید و سپس تم مد نظرتان را برگزینید.

هر کدام از تم‌ها با فونت‌ها، رنگ‌ها، افکت‌ها و موارد خاص دیگر همراه شده‌اند و انتخاب‌های زیادی در اختیارتان قرار خواهد داشت. اگر می‌خواهید تم کنونی را نگه دارید اما قصد دارید برخی از ساختار آن را تغییر دهید، می‌توانید از گزینه‌های موجود در بخش Group بهره‌مند شوید.

گزینه‌های مختلف برای تغییر ساختار به این شرح است:

برای اعمال تغییرات، گزینه مد نظر خود را از منوی یاد شده انتخاب کنید و تغییر مد نظرتان را برگزینید. به عنوان مثال اگر بخواهیم رنگ‌ها را تغییر دهیم، باید colors را انتخاب کنیم و سپس یکی از گزینه‌های دیگر را برگزینیم (در این مثال Green Yellow).

روند یاد شده را برای هر کدام از بخش‌های دیگر که می‌خواهید تغییر دهید تکرار کنید. به عنوان مثال ما در این مثال تغییرات عنوان شده در زیر را اعمال می‌کنیم:

           – سرتیترها: Calibri
           – بدنه: Calibri

بعد از اعمال تغییرات مد نظر خود، گزینه Close Master View را انتخاب کنید تا گروه بسته شود.

تغییراتی که می‌خواستید روی فایل ارائه شما اعمال خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل