نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش فتوشاپ / ذخیره فایل در فتوشاپ

آموزش فتوشاپ

یکی از مراحل اساسی در فتوشاپ ذخیره کردن فایل است. اگر فایل‌های فتوشاپ را به درستی ذخیره نکنید ممکن است مجبور شوید و پروژه را دوباره طراحی کنید. فایل‌های فتوشاپ به دو حالت ذخیره می‌شوند در ادامه این مطلب با سایت کادرآموزش همراه باشید تا دو حالت کلی ذخیره فتوشاپ را بیاموزید و استفاده کنید.

آموزش ذخیره فایل در فتوشاپ
در نرم‌افزار فتوشاپ فایل‌ها به دو حالت کلی لایه باز و تخت یا تک لایه ذخیره می‌شوند. در فیلم آموزشی فتوشاپ مقدماتی جلسه ۱۰ در مورد مهم‌ترین فرمت لایه باز و مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین فرمت تک لایه یاد می‌گیرد.

بعد از انجام طراحی و نهایی شدن پروژه در فتوشاپ نوبت به ذخیره کردن فایل است. ذخیره کردن فایل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

روش اول: ذخیره با گزینه Save
اولین و ساده‌ترین روش ذخیره فایل استفاده از گزینه Save است. از منوی File در قسمت بالای فتوشاپ روی گزینه Save کلیک کنید. البته در نظر داشته باشید که در روش اول فایل پروژه روی فایل اصلی جایگزین می‌شود یعنی اگر قبل از انجام طراحی، پروژه دیگری در سیستم‌تان دارید با زدن گزینه Save دیگر به فایل اصلی دسترسی نخواهید داشت. پس دقت کنید که اگر به فایل اصلی نیاز ندارید از روش گزینه Save استفاده کنید.

روش دوم: ذخیره با گزینه Save As
روش دوم استفاده از گزینه Save As است. همانند روش اول از منوی File در قسمت بالای فتوشاپ روی گزینه Save As کلیک کنید. با استفاده از روش دوم هم پروژه اصلی و هم پروژه با تغییرات جدید را خواهید داشت.

با کلیک کردن روی گزینه Save As پنجره‌ای در محیط فتوشاپ باز می‌شود. در پنجره باز شده می‌توانید اسم یا فولدر فایل را تغییر دهید و سپس روی گزینه Save کلیک کنید.

نکته مهم: برای ذخیره کردن همه ‌لایه‌های طراحی شده در فتوشاپ نیاز است که قبل از زدن گزینه Save در پنجره Save As، از قسمت پایین پنجره تیک گزینه Layers را فعال کنید تا همه لایه‌ها برای‌تان ذخیره شود. اگر تیک گزینه Layers را فعال نکنید فایل به صورت تک لایه ذخیره می‌شود که خیلی مفید و کاربردی نخواهد بود.

روش سوم: ذخیره تک لایه در فتوشاپ
در ذخیره به حالت ورژن تخت یا تک لایه، همانند دو روش قبل روی منوی File از قسمت بالای فتوشاپ کلیک کرده و گزینه Save As را بزنید سپس در پنجره باز شده در پایین صفحه روی گزینه Format کلیک کنید. از Format روی گزینه JPGE کلیک کرده و گزینه Save را انتخاب کنید در این روش فایل‌ پروژه به صورت تک‌لایه ذخیره شده و به‌راحتی قابل انتقال است.

خروج از نسخه موبایل