نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ما و میراث ماندگار شهید بهشتی

آیت‌الله بهشتی

در چهل و یکمین سالگرد فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جموری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی، امسال با رفع نسبی محدودیت‌های کرونائی اقدامات نسبتاً مناسبی برای بزرگداشت شهدای این فاجعه برگزار شده است. سخنرانان، نویسندگان و صاحبنظران مطالب متنوعی درباره اصل فاجعه که با خیانت سازمان تروریستی منافقین صورت گرفت و درباره شهدای این فاجعه به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی نوشتند و گفتند و همچنان این نوشتن‌ها و گفتن‌ها و اظهارنظرها ادامه دارد.
از آنجا که واقعه هفتم تیر از ابعاد مختلف دارای اهمیت است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، پرداختن به این موضوع به ویژه در شرایط کنونی کشور یک ضرورت محسوب می‌شود. بعضی از ابعاد واقعه هفتم تیر اینها هستند.
۱- گروه‌های مدعی دموکراسی، به دلیل اینکه اقبالی از مردم ندیدند به ترور متوسل شدند و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ یک نمونه از این قبیل اقدامات بود. این انفجار، چهره دروغ‌پرداز و تزویرگر این گروه‌ها را برای مردم افشا کرد.
۲- هرچند در این فاجعه، چند وزیر، چندین نماینده مجلس و تعدادی از مدیران پاک و خدمتگزار کشور و مردم به شهادت رسیدند و مجروح شدند، ولی خون پاک آنها توانست حقانیت انقلاب اسلامی و راه امام خمینی را به اثبات برساند و نهال نوپای نظام جمهوری اسلامی را تقویت و به درختی تنومند تبدیل نماید.
۳- شخص آیت‌الله بهشتی به عنوان یک مکتب توانست با سرکشیدن جام شهادت، بیدارباش مهمی به جامعه بدهد و مردم را نسبت به بدخواهان که در لباس بظاهر دوستی جلوه‌گری می‌کردند آگاه سازد. این، دستاورد مهمی بود که در مقابل از دست دادن بزرگانی همچون بهشتی، به دست آمد. درست است که همانطور که امام خمینی درباره شهادت آیت‌الله بهشتی گفتند او مظلومانه از میان ما رفت، ولی میراث جاودان او که مرام صادقانه و آثار کلامی و نوشتاری بسیار پرارزش او را دربرمی‌گیرد، برای ما به یادگار مانده‌ است.
تردید نباید کرد که دشمنی‌های دشمنان و بدخواهان کشور و ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ادامه خواهد داشت. برای مقابله با این دشمنی‌ها بهترین سرمایه‌ای که می‌تواند نسل‌های آینده را بیمه کند، میراث ماندگار شهید بهشتی است. امروز وظیفه خطیری که برعهده تمام علاقمندان به تعالی کشور و تضمین انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است اینست که در ترویج مکتب شهید بهشتی که ترجمان مکتب اسلام ناب محمدی و راه پرافتخار امام خمینی به زبان روز و منطبق با نیاز جامعه کنونی است بکوشند. از این طریق است که نسل‌های آینده با آگاهی بیشتر برای حفاظت از استقلال، آزادی، حاکمیت اخلاق، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی خواهد کوشید.

خروج از نسخه موبایل