نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

عناصر نفوذی و تفرقه‌افکن، مانع پیشرفت کشور ثروتمند ما هستند

مسیح مهاجری

مسیح مهاجری

اخبار سیاسی / مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید صدوقی و شهدای هفتم تیر در یزد گفت : عناصر نفوذی و تفرقه‌افکن، مانع پیشرفت کشور ثروتمند ما هستند
همزمان با گرامیداشت ایام شهادت امام جواد(ع)، شهدای هفتم تیر و شهید محراب آیت‌الله صدوقی مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مسجد حظیره یزد برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری که به دعوت بیت شهید صدوقی به یزد سفر کرده بود، در ابتدای سخنرانی گفت: این که مناسبت چهلمین سالگرد سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی و یازدهمین سالگرد رحلت فرزند برومند ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی و ایام هفتم تیر، شهادت مظلومانه سید شهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی مصادف شده است با شب شهادت جوادالائمه امام محمدتقی(ع)، نقطه عطفی است که ما بتوانیم از برکت وجود این امام بزرگوار استفاده کنیم و با استفاده از مکتب آن حضرت مطالبی را در خصوص آنچه در شرایط کنونی نیازمند هستیم مطرح کنیم.مسیح مهاجری شهید آیت‌الله صدوقی را عالمی بزرگوار، ربانی، اهل عمل، مردم دوست و خادم مردم معرفی کرد و گفت: از برکات وجود ایشان تقویت دارالعباده یزد است که در جای جای این شهر و این استان برکات وجود ایشان همیشه مشاهده شد و در نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران این مرد بزرگ یکی از استوانه‌ها بود و همه کسانی که ایشان را دیده بودند و یا از زندگی وی اطلاعی دارند این را می‌دانند که در تمام ایران آیت‌الله صدوقی به عنوان یکی از افراد پیشرو در نهضت اسلامی و مبارزات ضد ستم‌شاهی قدمهای بزرگی برداشت. وی گفت: شهید آیت‌الله صدوقی این مرد بزرگ یک انسان در سطح ملی بود که مخصوص به این شهر و این استان نبود و الان هم کسانی که در مصائب انقلاب دستی دارند و نهضت روحانیت را میشناسند میدانند که شهید محراب آیت‌الله صدوقی یکی از ارکان بوده و خدمات بزرگی هم در این زمینه و هم در زمینه‌های دیگر به ویژه خدمت به مردم داشته است.مسیح مهاجری در ادامه درباره حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی فرزند شهید آیت‌الله صدوقی گفت: وی یکی از دوستان خود بنده بوده که ارادت زیادی به ایشان داشتم که ایشان هم در مجلس و هم در امامت جمعه و امامت جماعت و هم در خدمت به مردم زبانزد بودند و خدمات زیادی را به جامعه ارائه کردند.وی شهید سید رضا پاک نژاد و شهید سید محمد پاکنژاد از شهدای هفتم تیر را دو مرد بزرگ و ذخیره علمی و خدماتی برای این استان و برای کشور ذکر کرد و گفت: شهید سید رضا پاک نژاد دارای تالیفات زیادی بوده و صاحب نظر در مسائل اسلامی و خدماتی هم در زمینه نهضت اسلامی داشته است.مهاجری با ذکر این نکته هر جایی و هر شهری و هر استانی چنین ذخیره‌های ارزشمندی را ندارد گفت: لازم است درباره این بزرگواران کارهای بزرگی انجام شود، آثار آنها منتشر شود افکار آنها مرتب در جامعه انتشار پیدا کند، خاطرات آنها به مردم منتقل شود. وی سرمایه‌های نیروی انسانی را ارزش‌های پایان ناپذیر جامعه دانست و گفت: حالا که شهر و استان یزد دارای ذخایر چنین ارزشمندی هستند لازم است شما حتماً در این زمینه کارهایی انجام بدهید که در خور این بزرگواران باشد و این سرمایه‌های ملی همیشه باید تکریم و ترویج شوند تا نسل‌های بعدی از آنها الگو بگیرند و یاد بگیرند مانند آنها هم در علم و هم در خدمات به جایی برسند که مردم از وجود آنها حداکثر استفاده را به عمل بیاورند.
وی آنگاه با نقل خاطراتی از معاشرت طولانی خود با شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی گفت: آیت‌الله بهشتی به دلیل انس داشتن با قرآن و برخورداری از معنویت کم‌نظیر توانست خدمات بزرگی به انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی ارائه دهد ولی با وجود آنهمه خدمت، عده‌ای تلاش کردند چهره‌ای منفی از او در افکار عمومی ترسیم کنند و آنقدر علیه او تبلیغات کردند و دروغ‌پراکنی کردند که در نهایت مظلومیت به دست منافقین به شهادت رسید و این مظلومیت آنقدر زیاد بود که امام درباره او گفتند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خاری بود در چشم دشمنان اسلام.
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درباره حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی گفت: وی مردی بسیار شایسته با اخلاق انسانی والا و ارزش‌های وجودی بسیار زیادی بود که اگر قرار باشد درباره ایشان صحبت کنم ساعت‌ها می‌توانم درباره سجایای اخلاقی ایشان و وجود پرمنفعت این مرد بزرگ و سید بزرگوار و اولاد پیغمبر مطالب زیادی را بیان کنم. حجت‌الاسلام مهاجری وجه مشترک همه افرادی که از آنها نام برد را صداقت و صفای باطن دانست و گفت: صداقت و اخلاص می‌تواند بیشتر مشکلات کشور ما را حل کند، ما کشوری داریم ثروتمند و پهناور با نیروهای قوی و استعدادهای درخشان زیاد که کم نظیر است و اگر به درستی، بدون جنگ قدرت و دعواها یا اختلافات سیاسی می‌توانیم به یکی از کشورهای پیشرفته تبدیل شویم. وی با ذکر حدیثی از امام جواد علیه‌السلام به مناسبت ایام شهادت آن حضرت که فرمود: «مجالسه الاشرار تورث سوء الظن بالاخیار» گفت: اشرار کسانی هستند که دنبال فتنه، شر و تفرقه هستند و اخیار آدمهای درستی هستند و قصد خدمت دارند و در صدد اصلاح جامعه هستند که ما در کشور هر دو گروه را داریم ولی خوشبختانه اخیار بیشتر هستند. آنچه باعث شده است که کشور ما دچار جنگ قدرت، دعوا و تفرقه شود فقدان اخیار نیست بلکه وجود اشرار است. مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: اشرار حتی اگر کم هم باشند کار خودشان را می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به اخیار تا خدمت خودشان را به جامعه ارائه دهند و حتی خدمات آنها را از بین میبرند و ایجاد حبط عمل می‌کنند و این از گرفتاریهای بزرگ جامعه ما است درحالیکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی تلاش زیادی کردند برای اینکه ما را وادار به تهذیب نفس کنند و سفارش کردند که جامعه انقلابی و اسلامی ما حتما باید یک جامعه‌ای باشد که اخیار بتوانند به راحتی کار خودشان را انجام بدهند و جامعه دچار تفرقه و دوگانگی ناشی از شرارتهای افراد شرور نشود.وی با یادآوری موضوع «ایلی کوهن» جاسوس اسرائیلی که در سیستم دولتی سوریه نفوذ کرده و به رده‌های بالای مدیریتی رسیده و علی‌رغم همه مواضع تند ضد اسرائیلی در نهایت به دلیل جاسوسی برای این رژیم اعدام گردید گفت: در تمام این سه دهه گذشته بعد از جنگ تحمیلی و شروع جنگ قدرت، کسانی از طریق روزنامه، رادیو و تلویزیون، سخنرانی‌ها و داغ صحبت کردن سعی می‌کنند بزرگانی از این کشور را که هم سابقه انقلابی داشته و دارند و خدمات زیادی به کشور کردند و هم نسبت به مملکت دلسوز بوده و هستند خائن و بد معرفی کنند تا مردم را نسبت به آنها بدبین کنند.وی همچنین با اشاره به موضوع نفوذ کاترین شکدم گفت: ترورها و خرابکارهایی که در تاسیسات اتمی که اخیرا در کشور ما صورت گرفته محصول همین نفوذی‌هاست. مهاجری در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما در ایران خودمان ایلی کوهن‌های فراوان داریم، شکدم‌ها می‌آیند و می‌روند و مردم را نسبت به افراد بدبین می‌کنند، الان در همین شهر یزد کسانی هستند که عده‌ای نسبت به آنها بدبین هستند درحالی که انسان‌های شریفی هستند. مسیح مهاجری در ادامه گفت: با توجه به واقعیت‌های گفته شده و حدیثی که برای شما نقل کردم شهادت می‌دهم در هردو جناح نیروهای سالم و فداکار وجود دارد، حصری‌ها و ممنوع‌ التصویری‌هایی در این کشور داریم که شهادت می‌دهم دلسوزترین‌ها هستند. وی در مورد هاشمی و فتنه ۸۸ گفت: شهادت می‌دهم که درباره آقای هاشمی رفسنجانی به مردم دروغ گفتند، زیر این آسمان کبود اگر دو تا آدم دلسوز به رهبری پیدا می‌کردید یکی از آنها هاشمی رفسنجانی بود.
شایان ذکر است، در همین مرحله از صحبت‌های مهاجری جلسه توسط یک ‌روحانی جوان و دو جوان دیگر که موسوی و کروبی، سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی را متهم به فتنه می‌کردند با تشنج روبرو شد. مهاجری در آخرین بند شهادت خود نیز گفت: ما همه به سپاه پاسداران علاقه‌مندیم و از آن حمایت می‌کنیم و خود من هنگامی که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریست‌ها قرار داد، علیه آمریکا مقاله نوشتم و خطاب به آمریکا تاکید کردم سپاه همیشه علیه تروریسم در ایران و عراق و سوریه و نقاط دیگر جنگیده و شما غلط می‌کنید سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهید. وی سپس با چند دعا به سخنان خود خاتمه داد.
پرسش و پاسخ با اساتید دانشگاه و خبرگان
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سفر به یزد، با حضور در دانشگاه امام جواد علیه‌السلام در جمع اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی و نخبگان استان یزد به پرسش آنان پاسخ داد. وی در این جلسه به حاضران توصیه کرد همانند سال‌های انقلاب و دوران شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در دهه ۱۳۶۰ با تمام وجود در صحنه‌های مختلف کشور حضور فعالانه داشته باشند و هرگز نامیدی به خود راه ندهند. وی در پاسخ به سوالاتی درباره شرایط خاص کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ضمن تقدیر از اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی و نخبگان استان یزد گفت: آنچه می‌تواند مشکلات موجود را برطرف کند حضور فعال شما و اظهارنظرتان درباره مسائل مختلف و انتشار این نقطه‌نظرها در سطح کشور است. مسیح مهاجری گفت: راه‌ حل مسائل فقط اصلاح شرایط است نه اقداماتی که رنگ و بوی معارضه بدهند. ما باید برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی بکوشیم و از طریق نقدهای منصفانه، به اصلاح آن همت کنیم و مطمئن باشیم که عمل به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی تضمین‌کننده کشور و منافع آحاد ملت خواهد بود.
سخنرانی در جمع معلمان
تشریح نقطه‌ نظرهای شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در زمینه تعلیم و تربیت، موضوع دیگری بود که مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در جمع معلمان یزد به آن پرداخت.
مسیح مهاجری در مسجد امام جواد علیه‌السلام در یزد خطاب به زنان و مردان معلم که در آستانه سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام در این مسجد گرد آمده بودند گفت: یکی از فعالیت‌های شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی تعلیم و تربیت بود که در بخش‌های مختلف دبیرستان، دانشگاه و حوزه علمیه صورت می‌گرفت. وی اراده، بار آوردن استعدادها و تشویق و تنبیه براساس تعالیم اسلام را سه اصل مورد نظر آیت‌الله بهشتی در تعلیم و تربیت دانست و درباره هر یک از آنها توضیحاتی داد و از معلمان خواست با مطالعه سیره شهید بهشتی و نقطه‌نظرهای وی در مسائل تعلیم و تربیت، توان خود را برای بهتر خدمت کردن به نسل‌های آینده که سرمایه‌های اصلی کشور هستند بالا ببرند. وی با بهره‌گیری از کلام نورانی امام جواد علیه‌السلام که فرموده است برخورداری از اموال آحاد مردم برای کسی ممکن نیست ولی همه می‌توانند از اخلاق پسندیده دیگران برخوردار شوند، گفت: از این رهنمود گران‌بهای امام جواد علیه‌السلام می‌توانیم برای ارتقاء اخلاق در نسل‌های آینده، بیشترین بهره‌برداری را به عمل آوریم.

*با تکیه بر استعدادهای کم‌نظیر، ایران می‌تواند یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان باشد
*شهید آیت‌الله صدوقی عالمی بزرگوار، ربانی، اهل عمل و خادم مردم بود
*شهید بهشتی با برخورداری از معنویت کم‌نظیر توانست خدمات بزرگی به انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی ارائه دهد

خروج از نسخه موبایل